پمپ بنزین‌ها و نازل‌های عرضه سوخت می‌تواند از جمله عوامل مهم در انتقال ویروس کرونا باشد ، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از شهروندان خواست تا پس از سوختگیری خودروها از پرداخت پول نقد خودداری کنند و هزینه سوخت را با رعایت موازین بهداشتی به صورت الکترونیک بپردازند.
کد خبر: ۸۳۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 15 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:امیر بنی کریمی روز یکشنبه با بیان اینکه به منظور حفظ سلامت مراجعین و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا زیرساخت های لازم برای پرداخت بهای سوخت بصورت الکترونیکی در تمامی مجاری عرضه سوخت مایع وسی ان جی استان فارس فراهم می باشد افزود: در جایگاههای سوخت پول نقد دریافت نمی شود.

بنی کریمی با تاکید بر عدم دریافت نقدی بهای سوخت در جایگاهها گفت:پیرو تصمیمات اتخاذ شده در چهارمین جلسه کمیته مبارزه با شیوع ویروس کرونا منطقه ، پرداخت بهای سوخت درتمامی جایگاه های استان از طریق کارت های اعتباری انجام می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس ضمن تشکر از همکاری و تلاش های جایگاهداران استان در مقابله وپیشگیری با شیوع بیماری کرونا افزود در حال حاضر ۲۸۷ باب جایگاه سوخت مایع و ۱۳۳ باب جایگاه سی ان جی به ترتیب با ۳۲۰۰ و ۸۰۰ نازل بدون وقفه در حال سوخترسانی به مردم است وبمنظور حفظ سلامت مراجعین تمامی تلمبه ها و دستگا ه‌های کارخوان توسط مالکین جایگاه ها مرتب ضد عفونی وگندزدایی می شوند.

این مقام مسوول با یادآوری این موضوع که جایگاههای عرضه سوخت از جمله مکان هایی هستند که بیشترین مراجعین را داشته وبخشی از پرداخت بهای سوخت بصورت نقدی انجام می شود که این نوع پرداخت خود یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا است اظهارکرد: درراستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح استان و با توجه به دستورالعمل اخیر بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت دریافت پول نقد در بانک ها، زیرساخت های لازم (سخت افزاری و نرم افزاری ) پرداخت بهای سوخت بصورت الکترونیکی در تمامی جایگا ه های استان فارس فراهم بوده و مراجعین می توانند از طریق کارت های اعتباری نسبت به پرداخت بهای سوخت اقدام نمایند.

این مقام مسئول تصریح کرد باتوجه به شرایط خاص کشور از همشهریان درخواست می شود به منظور حفظ سلامت خود و کارکنان جایگاه ها وهمچنین همکاری با جایگاهداران برای پیشگیری از شیوع بیماری درزمان مراجعه به جایگاه برای پرداخت بهای سوخت فقط از روش الکترونیکی استفاده نموده و تجهیزات بهداشتی اولیه همچون دستکش یکبار مصرف همراه داشته باشند.

با مثبت شدن آزمایش تشخیص کرونا برای ۱۱ نفر در فارس شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۲۴۳ نفر رسید.در مجموع ۹ نفر تاکنون در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند. هم اکنون ۶۴ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۲۶ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۳۱ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار